czwartek, 2 czerwca 2022

Dzień 5: Wizyta w bibliotece Trinity College i Bibliotece Narodowej Irlandii

   Dzień 5:  Wizyta w bibliotece Trinity College i Bibliotece Narodowej Irlandii

    Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy od wyprawy do centrum do Dublina, udałam się tam komunikacją miejską razem z moją nową koleżanką z pracy Fioną, jest ona szefem jednej z grup stowarzyszenia bibliotekarzy irlandzkich. W związku z pełnioną funkcją musiała się udać do centrum, aby załatwić pewne sprawy, a ja jej towarzyszyłam. 

Kolejnym punktem naszej wyprawy było zobaczenie największej biblioteki w Irlandii, która ma prawo egzemplarza obowiązkowego, czyli Biblioteki Trinity College. Na zdjęciu poniżej: ja przed jednym z wielu jej budynków.


 Fiona była tak miła i poprosiła jednego z kolegów bibliotekarzy pracujących tam, o zrobienie nam krótkiego oprowadzania po bibliotece.

Bibliotekarz John pokazał nam najpierw nowe przestrzenie biblioteczne, a następnie udałyśmy się zobaczyć najstarsza i najsłynniejszą część biblioteki, w której można zobaczyć Księgę z Kells, średniowieczny rękopis, jeden z najważniejszych zabytków chrześcijaństwa irlandzkiego.


Stanowiska komputerowe przystosowane dla osób z niepełnoprawnościami.
Na zdjęciu ja, Fiona i nasz przewodnik John. Poniżej charakterystyczne ujęcie z biblioteki Trinity College.

To nie była jednak nasza jedyna biblioteka, którą odwiedziliśmy tego dnia, następnie udałyśmy się do Biblioteki Narodowej Irlandii. Już sama brama wejściowa prezentowała się imponująco.
Biblioteka mieści się w przepięknym budynku.

W  holu biblioteki znajduje się także miniatura biblioteki wykonana z klocków lego.
Dodatkowo na tym poziomie dla zwiedzających bibliotekę była udostępniona wystawa interaktywna o Williamie Butlerze Yeatsie, poecie irlandzkim.
 
 
Mają naprawdę piękne biblioteki w Irlandii:)