niedziela, 9 października 2022

B&B czyli BELLA BARI

8.10.2022 rozpoczęłam mój pierwszy dzień pobytu w Bari we Włoszech w ramach akredytacji. Wybrałam się na wieczorny spacer, by poznać drogę do Biblioteca Metropolitana De Gemmis. 

Stare Miasto jest labiryntem pięknych uliczek, niesamowitej architektury, placów i wielu kościołów. Odwiedziłam bazylikę św. Mikołaja, w której spoczywa Królowa Bona. Turysta nie ma możliwości podejścia do krypty, ale poprosiłam i dominikanin zaprowadził mnie do samej królowej.



                                                          Moja urocza droga do biblioteki
                       W głębi kościół Santa Teresa dei Maschi, z którym sąsiaduje biblioteka
           Wejście do biblioteki De Gemmis, która ma swoją siedzibę w dawnym klasztorze                                                      Karmelitów Bosych. Budynek z 1690r.
                                               Bazylika św. Mikołaja konsekrowana w 1197r.
                       Perspektywa, z której podziwiałam sarkofag królowej Bony...
                    ...i taka, z której mogą podziwiać mniej zdeterminowani turyści

   I wszystko jasne!